Laatst bijgewerkt: 21 maart 2022
Als je mailbox kon praten, wat zou hij dan zeggen? “Hé Susan, hier zijn meer kortingsbonnen voor je favoriete Moose Tracks-ijs waar je geen genoeg van kunt krijgen, een achterstallige rekening voor je maandelijkse sportschoollidmaatschap van $ 50 en twee nieuwe vooraf goedgekeurde leningaanbiedingen van financiële instellingen waar je nooit om hebt gevraagd.”
Toevallig kan je mailbox niet praten en ontvang je niet zomaar vooraf gescreende leningaanbiedingen. Wat hoogstwaarschijnlijk is gebeurd, is dit: u heeft onlangs een hypotheek aangevraagd en uw kredietverstrekker heeft uw kredietrapport opgesteld om te bepalen of u in aanmerking komt voor de lening die u hebt aangevraagd. Nadat de grote kredietbureaus het verzoek hadden ontvangen om uw kredietrapport in te trekken, hebben ze uw naam toegevoegd aan een marketinglijst waarbij uw financiële informatie werd verpakt en verkocht aan bedrijven die geïnteresseerd waren om u een vast kredietaanbod te doen. Dit proces wordt vaak een “trigger-lead” genoemd, omdat het uitvoeren van uw kredietrapport dit activeert. De informatie die over u wordt gedeeld, omvat uw naam, kredietgeschiedenis, FICO-kredietscore, adres en telefoonnummer. Als gevolg hiervan begint u telefoontjes en e-mailaanbiedingen te ontvangen van financiële instellingen die geen verband houden met uw makelaar of de geldschieter waarmee u samenwerkt om een hypotheek veilig te stellen.
Onder de Fair Credit Reporting Act (FCRA)de kredietinformatiebureaus voor consumenten (Experian, Innovi, Equifax en TransUnion) mogen uw naam opnemen op lijsten die door schuldeisers of verzekeraars worden gebruikt om vaste aanbiedingen voor krediet of verzekering te doen die u niet hebt ingediend.
De FCRA geeft u ook het recht om u af te melden voor deze aanbiedingen.
U kunt het aantal ongevraagde krediet- en verzekeringsaanbiedingen die u ontvangt verminderen
Als u besluit dat u geen vooraf gescreende aanbiedingen van krediet en verzekering wilt ontvangen, heeft u twee keuzes: u kunt ervoor kiezen deze vijf jaar niet te ontvangen of u kunt ervoor kiezen ze permanent niet te ontvangen.
Afmelden voor vijf jaar: Bel gratis 1-888-5-OPT-OUT (1-888-567-8688) of bezoek www.optoutprescreen.com. Het telefoonnummer en de website worden beheerd door de grote consumentenrapportagebedrijven.
Permanent afmelden: U kunt het permanente opt-outproces online starten op: www.optoutprescreen.com. Om uw verzoek te voltooien, moet u de ondertekende Permanente opt-out verkiezingsformulierdie u wordt verstrekt nadat u uw online aanvraag heeft ingediend.
Wanneer u belt of de website bezoekt, wordt u gevraagd om bepaalde persoonlijke informatie te verstrekken, waaronder uw telefoonnummer, naam, burgerservicenummer en geboortedatum. De informatie die u verstrekt is vertrouwelijk en zal alleen worden gebruikt om uw verzoek tot opt-out te verwerken.
Als u geen toegang tot internet heeft, kunt u een schriftelijk verzoek sturen om u permanent af te melden bij elk van de grote consumentenrapportagebedrijven. Zorg ervoor dat uw verzoek uw telefoonnummer, naam, burgerservicenummer en geboortedatum bevat.
Experian
Afmelden
Postbus 919
Allen, TX 75013
TransUnion
Optie voor het verwijderen van naam
Postbus 505
Woodlyn, PA 19094
Equifax, Inc.
Opties
Postbus 740123
Atlanta, GA 30374-0123
Innovis Consumentenondersteuning
Postbus 495
Pittsburgh, PA 15230-0495
Opmerking: Het verwijderen van uw naam van vooraf gescreende lijsten heeft geen invloed op uw vermogen om krediet of verzekering aan te vragen of te verkrijgen.
Onthoud dat u hoogstwaarschijnlijk een van de grootste financiële beslissingen van uw leven neemt wanneer u een huis koopt. Het ontwikkelen van een vertrouwensrelatie met een ervaren hypotheekadviseur kan het verschil maken: hij of zij kan u door elke stap van het leenproces leiden, al uw vragen beantwoorden en u helpen bij het vinden van de beste lening en voorwaarden om aan uw behoeften te voldoen. Hun missie is om u te helpen uw doelen te bereiken, stap voor stap.