Australië houdt van koffie.
Het enige wat je hoeft te doen is elke ochtend tussen 6 en 10 uur op Instagram in te loggen om alle berichten te ontdekken over hoeveel we allemaal hunkeren naar de geliefde bruine drank.
Het lijkt erop dat we niet zonder kunnen.
Demografen McCrindle ondervraagd 1000 Australische volwassenen en hier zijn 4 interessante dingen die ze hebben gevonden…
1. Koffie is cruciaal voor het voortbestaan van meer dan een op de vier Australiërs.
De liefde voor koffie is sterk in Australië, met meer dan een op de vier (27%) die aangeeft dat ze de dag niet zonder kunnen overleven, en 9 op de 10 (88%) geeft aan dat ze het tot op zekere hoogte lekker vinden.
De jongere generaties van Australië zijn meer afhankelijk van koffie, ongeveer een derde heeft koffie nodig om de dag te overleven (33% Gen Y en 30% Gen X).
Ter vergelijking: de Builders-generatie ziet koffie het vaakst als iets leuks om te hebben, maar niet nodig te hebben (45%).
We vinden het ook niet erg om te betalen voor waar we van houden, met meer dan vier op de vijf Australiërs (84%) die in een gemiddelde week geld uitgeven aan koffie.
2. Driekwart van de Australiërs drinkt minstens één kopje per dag.
Drie op de vier Australiërs (75%) drinkt minstens één kopje koffie per dag, en daarvan drinkt 28% drie of meer kopjes per dag!
Degenen die de voorkeur geven aan oploskoffie hebben de meeste kans om drie of meer kopjes per dag te drinken.
3. Instant versus espresso
Australische koffiedrinkers zijn gelijk verdeeld tussen degenen die de voorkeur geven aan oploskoffie (39%) en espressokoffie (39%).
Oudere generaties geven waarschijnlijk de voorkeur aan oploskoffie, terwijl de voorkeur voor espressokoffie groter is onder de jongere generaties van Australië.
De Builders-generatie is de uitzondering, met twee op de vijf (42%) die de voorkeur geven aan espressokoffie.
4. Thuis geniet men het meest van koffie.
De meerderheid van de Australiërs die koffie drinkt, zet op een doordeweekse dag thuis koffie (86%).
Als het echter gaat om het kopen van koffie in een café, is de kans groter dat jongere generaties dit doen dan hun oudere tegenhangers (61% Gen Z, 53% Gen Y cf. 36% Gen X, 33% Babyboomers, 26% Bouwers ).
Koffiedrinkers die de voorkeur geven aan espressokoffie kopen hun koffie het vaakst in een café (60% cf. 36% koffiepads, 22% oploskoffie).
Meer dan driekwart van degenen die de voorkeur geven aan espresso (77%), zet echter op een gemiddelde doordeweekse dag thuis een kopje koffie.
LEES OOK: Wat zegt je koffiebestelling over je persoonlijkheid?