Duik briefing:
- De Texas DOT zal de komende 10 jaar een recordbedrag van $ 85 miljard uitgeven aan de aanleg van wegen en andere transportinspanningen, volgens het agentschap. Programma voor verenigd vervoer in 2023die federale en staatsfinanciering naar projecten leidt.
- Deze UTP-fondsen komen bovenop $ 32 miljard gedurende de looptijd van het programma voor routineonderhoud en projectontwikkeling voor meer dan 7.000 transportprojecten, volgens het kantoor van een gouverneur persberichtvoor een totale investering van $ 117 miljard.
- Veel projecten in het UTP-plan zijn wegsegmenten die het Texas A&M Transportation Institute op zijn . heeft geïdentificeerd Lijst met 100 meest overbelaste wegen, evenals andere belangrijke connectiviteitscorridors, zei het kantoor van de gouverneur. Hoewel de projecten die in het UTP zijn geïdentificeerd niet gegarandeerd worden gebouwd, is het een belangrijk planningsinstrument voor de lange termijn voor de staat.
Duikinzicht:
De Texas DOT-koffers zullen leeg zijn vanwege financiering van de federale Infrastructure Investment and Jobs Act, aldus het UTP-document, evenals $ 50 miljard van twee door kiezers goedgekeurde initiatieven die geld verdelen dat is verzameld van olie-, gas- en omzetbelastingen naar de rijksweg fonds. Hoewel het meeste geld naar bevolkte regio’s gaat, omvat het plan volgens het persbericht ook een historische stijging van de financiering tot $ 14 miljard voor projecten in plattelandsgebieden.
De gouverneur van Texas, Greg Abbott, zei in het persbericht dat de UTP een “enorme zegen” zal zijn voor de infrastructuur en economie van de staat.
“Naarmate meer mensen naar Texas verhuizen en bedrijven in de staat groeien, werken we samen om ervoor te zorgen dat de transportveiligheid en mobiliteit van Texanen worden gewaarborgd en dat bedrijven generaties lang kunnen floreren”, aldus Abbott.
Abbott kondigde op 30 augustus de goedkeuring van de UTP voor 2023 aan, en nu gaat het ter goedkeuring naar de Texas Transportation Commission, de raad van bestuur van de Texas DOT.
De gemiddelde jaarlijkse investering van $ 8,5 miljard zal naar verwachting ongeveer $ 15,5 miljard per jaar aan economische voordelen opleveren als gevolg van een hoger arbeidsinkomen en bedrijfsoutput, volgens het Texas A&M Transportation Institute, evenals 58.500 nieuwe directe en indirecte banen.
De belangrijkste projecten die in het plan voor financiering zijn geïdentificeerd, zijn onder meer:
- $ 4,5 miljard voor het I-35 Capital Express Central-project om de snelweg in Austin uit te breiden.
- $982 miljoen voor I-45 projecten in Houston.
- $940 miljoen voor I-35 in de omgeving van San Antonio.
- $ 807,52 miljoen voor US 380 in Collin County.
Hoewel het grootste deel van de financiering naar wegen gaat, identificeert de UTP ook projecten op het gebied van openbaar vervoer, zeevaart, luchtvaart en spoorwegen die prioriteit hebben. Een volledige lijst van UTP projecten zijn hier te bekijken